خدمات حرفه ای تیپ تاپ وب

ارائه خدمات طراحی ، سئو و برنامه نویسی تحت وب

خدمات حرفه ای تیپ تاپ وب

ارائه خدمات طراحی ، سئو و برنامه نویسی تحت وب

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معایب سقف عرشه فولادی

ز آن جا که سقف از مهم ترین اجزای یک سازه است، اجرای آن پربحث ترین بخش اجرای ساختمان به شمار رفته است. امروزه با توجه به تکنولوژی روز اجرای سقف ها از تنوع بیشتری برخوردار می باشد

 اما موضوع بر سر سرعت اجرای سقف های یک سازه است. حال حاضر اجرای سقف عرشه فولادی دارای سریع ترین سرعت اجرای ممکن می باشد. سقف عرشه فولادی با استفاده از دو متریال ورق فولادی گالوانیزه و گل میخ بهره برداری شده و اجرای آن به وسیله بتن ریزی و آرماتوربندی صورت می گیرد.

همانطور که سقف عرشه فولادی از مزایای منحصر به فردی در اجرا برخوردار بوده معایبی نیز دارد که نمی توان به سادگی از آن ها چشم پوشی نمود. ما در این مقاله به معایب سقف عرشه فولادی پرداخته ایم.

بسیاری از کارشناسان، مهندسین و کارفرمایان در زمینه ساخت سازه بر این باورند که مزایای سقف عرشه فولاد آن قدر زیاد است که می توان از معایب آن چشم پوشی نمود. همانطور که سقف عرشه فولادی از سبک وزن ترین سقف های ممکن می باشد، در امر سبک وزن شدن کلی سازه نقش بسزایی ایفا کرده است.

 بنابراین، سازه ای که با تکنولوژی مربوط به این نوع سقف ساخته می گردد دارای مقاومت دوچندان در برابر ضربه و لرزش ناشی از زمین لرزه می باشد.

آن چه که در مبحث اجرای سقف عرشه فولادی به میان آمده است سختی اجرای آن می باشد. اجرای سقف عرشه فولادی نیازمند تمهیدات لازمه است که از دشواری های کار محسوب می شود. علاوه بر این، لرزش این نوع سقف ها از مطرح ترین معایب ایجاد شده محسوب می شود. 

اگرچه در صورتی که سقف عرشه فولادی مطابق با استانداردها و ضوابط موجود و ثبت گردیده در آئین نامه مبحث دهم مقررات ملی ساختمان اجرا شود، دچار لرزش های شدید نمی شود.

عوامل زیادی در لرزش اسکلت فلزی و سقف عرشه فولادی نقش دارد که از آن ها باید به فاصله تیرریزی بین تیرهای فرعی، انتخاب نادرست در ضخامت ورق فولادی، ارتفاع عرشه و مشکلات اجرا اعم از کیفیت نامطلوب فرمینگ، عدم رعایت حداقل بتن ریزی و اجرای نادرست عرشه اشاره داشت.

هر کدام از عوامل منجر شده به لرزش سقف عرشه فولادی راهکارهای مختص خود را دارند که در صورت رعایت آن ها می توان تا حدی از لرزش ها کاست.

  • یاسین ویسی
  • ۰
  • ۰


اما مجموعه از یراق آلات جانبی هم برای درب ضد سرقت وجود دارد که بودن آنها کمک خیلی خوبی را به ما میکند مثلا چشمی درب زمانی که شخصی درب میزند شما میتواند ابتدا از طریق چشمی وارسی کنید که چه شخصی پشت درب است و در صورت وجود نداشتن مشکل درب را برای وی باز کنید.


جای پست و یا جا پستی که برای اداره پست درنظر گرفته شده است و از طریق آن میتوان نامه و پاکت را به داخل انداخت البته جاپستی زیاد مهم نیست و نبود آن هم زیاد به چشم نمیخورد اما بودن آن خالی از لطف نیست.


درکوب


درکوب که بسیار مهم است و میتوان از آن بعنوان زنگ هم استفاده کرد معمولا درکوب و چشمی در کنار یکدیگر نصب میشوند و به رنگ های طلایی در بازار عرضه میشوند. همه این تجهیزات در کنار یکدیگر تشکیل ساختمان درب ضد سرقت را میدهند فقدان هرکدام باعث میشود تا کار لنگ بزند اما یکی از مهمترین یراق آلاتی که در این درب وجود دارد قفل شب میباشد که برای شب ها و هنگام خواب تعبیه شده است و دارای یک زنجیر نیز میباشد

 و فقط کافیست که شما چفت آن را فشار دهید تا قفل شود و هیچکس نمیتواند به داخل وارد شود حتی اگر کلید هم داشته باشد این بود یکی دیگر از ویژگی های بارز امنیتی درب ضد سرقت.


بتن و فوم پلی اورتان


اما خب سبب این هم میشود که درب دربرابر ضربات از خود استحاکم بالایی نشان دهد.فوم پلی یورتان هم سبب میشود که یک لایه عایق در داخل درب ضد سرقت ایجاد شود و سر و صدا و آلودگی صوتی و همچنین هوای سرد و گرم نمیتوانند به داخل خانه نفوذ کنند از همه مهمتر اینکه حشرات موذی هم راهی برای ورود به داخل منزل با وجود درب ضد سرقت ندارد و دیگر نیازی به درزگیری بوسیله نوارهای درزگیر نیست چون درب ضد سرقت طوری طراحی و تولید شده اند که بی نیاز از لوازم و تجهیزات جانبی باشند.


ساختار و تجهیزات درب های ضد حریق


اما یک درب ضد سرقت چگونه میتواند ضد حریق هم باشد در واقع همه درب ها از چوب ساخته شده اند اما درب ضد سرقت یک لایه نسوز و عایق دارد که بر اثر حرارت بالا و آتش هم هیچ واکنشی از خود نشان نمیدهد همین یونولیتی که در داخل درب ضد سرقت تعبیه شده است باعث میشود که درب آتش نگیرد چون این فوم دارای قابلیت ضد حریق نیز میباشد.

درب ضد سرقت به قدری هوشمندانه ساخته شده است که حتی شاه دزد ها هم در بازکردن آن ناکام مانده اند در یک مسابقه ای که بین چندین سارق حرفه ای در کشور آمریکا صورت گرفته است یک درب ضد سرقت را در یک چهارچوب نصب کرده اند و از بین 5 سارق درخواست کرده اند که آنرا در بازه زمانی حدود 10 دقیقه باز کنند تا از جایزه نقدی و تخفیف حبس بهره مند شوند

 پس از شروع مسابقه حتی با گذشت یک ساعت هم هیچکدام از سارقین و زندانی ها نتوانستند درب ضد سرقت را باز کنند و این نشان از کیفیت و امنیت بالای درب ضد سرقت است که حتی با آتش زدن و تبر زدن به آن هم باز نمیشود و به قول معروف به هیچ صراطی مستقیم نیست و فقط و فقط باید کلید مخصوص خود درب وجود داشته 


  • یاسین ویسی