خدمات حرفه ای تیپ تاپ وب

ارائه خدمات طراحی ، سئو و برنامه نویسی تحت وب

خدمات حرفه ای تیپ تاپ وب

ارائه خدمات طراحی ، سئو و برنامه نویسی تحت وب

  • ۰
  • ۰

معایب سقف عرشه فولادی

ز آن جا که سقف از مهم ترین اجزای یک سازه است، اجرای آن پربحث ترین بخش اجرای ساختمان به شمار رفته است. امروزه با توجه به تکنولوژی روز اجرای سقف ها از تنوع بیشتری برخوردار می باشد

 اما موضوع بر سر سرعت اجرای سقف های یک سازه است. حال حاضر اجرای سقف عرشه فولادی دارای سریع ترین سرعت اجرای ممکن می باشد. سقف عرشه فولادی با استفاده از دو متریال ورق فولادی گالوانیزه و گل میخ بهره برداری شده و اجرای آن به وسیله بتن ریزی و آرماتوربندی صورت می گیرد.

همانطور که سقف عرشه فولادی از مزایای منحصر به فردی در اجرا برخوردار بوده معایبی نیز دارد که نمی توان به سادگی از آن ها چشم پوشی نمود. ما در این مقاله به معایب سقف عرشه فولادی پرداخته ایم.

بسیاری از کارشناسان، مهندسین و کارفرمایان در زمینه ساخت سازه بر این باورند که مزایای سقف عرشه فولاد آن قدر زیاد است که می توان از معایب آن چشم پوشی نمود. همانطور که سقف عرشه فولادی از سبک وزن ترین سقف های ممکن می باشد، در امر سبک وزن شدن کلی سازه نقش بسزایی ایفا کرده است.

 بنابراین، سازه ای که با تکنولوژی مربوط به این نوع سقف ساخته می گردد دارای مقاومت دوچندان در برابر ضربه و لرزش ناشی از زمین لرزه می باشد.

آن چه که در مبحث اجرای سقف عرشه فولادی به میان آمده است سختی اجرای آن می باشد. اجرای سقف عرشه فولادی نیازمند تمهیدات لازمه است که از دشواری های کار محسوب می شود. علاوه بر این، لرزش این نوع سقف ها از مطرح ترین معایب ایجاد شده محسوب می شود. 

اگرچه در صورتی که سقف عرشه فولادی مطابق با استانداردها و ضوابط موجود و ثبت گردیده در آئین نامه مبحث دهم مقررات ملی ساختمان اجرا شود، دچار لرزش های شدید نمی شود.

عوامل زیادی در لرزش اسکلت فلزی و سقف عرشه فولادی نقش دارد که از آن ها باید به فاصله تیرریزی بین تیرهای فرعی، انتخاب نادرست در ضخامت ورق فولادی، ارتفاع عرشه و مشکلات اجرا اعم از کیفیت نامطلوب فرمینگ، عدم رعایت حداقل بتن ریزی و اجرای نادرست عرشه اشاره داشت.

هر کدام از عوامل منجر شده به لرزش سقف عرشه فولادی راهکارهای مختص خود را دارند که در صورت رعایت آن ها می توان تا حدی از لرزش ها کاست.

  • ۹۶/۰۲/۲۵
  • یاسین ویسی

سقف عرشه فولادی

عرشه فولادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی